Retur-, reklamations- og klagemuligheder

Velkommen til Agroparts ApS’ vejledning om dine rettigheder som forbruger. Her kan du læse om returret, reklamationsret og klagemuligheder, som vi tilbyder i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning.

 

1. Returret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Agroparts ApS, i henhold til forbrugeraftaleloven.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjepart (dog ikke transportøren) får varen i fysisk besiddelse. Hvis ordren består af flere varer, der leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Sådan udnytter du din fortrydelsesret

For at udnytte fortrydelsesretten skal du inden for 14 dage give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette kan ske via e-mail eller anden skriftlig henvendelse, hvor du oplyser:

  • Ordrenummer

  • Hvilken vare der ønskes returneret

  • At du ønsker at benytte fortrydelsesretten

Du behøver ikke angive en grund.

Returnering af varen

Varer skal returneres i forsvarlig emballage.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, der skyldes anden håndtering end den, der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.

Du skal selv afholde de direkte omkostninger ved returnering, medmindre andet er aftalt.

Tilbagebetaling

Når vi har modtaget den returnerede vare, tilbagebetaler vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger ved andet leveringsvalg end standard).
Tilbagebetaling sker senest 14 dage efter, vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde købet.
Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel som ved købet, medmindre andet aftales.


2. Reklamationsret

Hos Agroparts ApS har du 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven.

Reklamationsretten gælder for fejl og mangler, der var til stede på leveringstidspunktet, eller som viser sig senere som følge af en oprindelig mangel.

Hvad kan du reklamere over?

  • Fabrikations- og materialefejl

  • Mangler, der gør varen uegnet til sit sædvanlige formål

  • Afvigelser fra det aftalte eller beskrevne

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage opstået som følge af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindelig slitage.

Hvornår skal du reklamere?

Reklamation skal ske inden for rimelig tid, efter at du har opdaget eller burde have opdaget manglen.
En reklamation inden for 2 måneder efter opdagelse anses altid for rettidig.

Sådan reklamerer du

Kontakt os skriftligt med:

  • Ordrenummer

  • Beskrivelse af fejlen/manglen

  • Eventuelt billedmateriale

Afhængigt af situationen vil vi tilbyde:

  • Reparation

  • Ombytning

  • Afslag i prisen

  • Tilbagebetaling

Returnering i forbindelse med berettiget reklamation sker kun efter aftale med os, og vi dækker rimelige fragtomkostninger.


3. Klagemuligheder

Hvis du ønsker at klage over dit køb, opfordrer vi først til at kontakte os, så vi kan løse problemet direkte.

Direkte kontakt

Ved henvendelse bedes du oplyse:

  • Ordrenummer

  • Beskrivelse af problemstillingen

  • Eventuel dokumentation

Klage til Nævnenes Hus

Hvis en løsning ikke findes, kan du indgive klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Danmark

Klagen kan indgives via Klageportalen på Nævnenes Hus’ hjemmeside.

EU-Kommissionens online klageplatform (ODR)

For forbrugere i EU: Du kan også bruge EU ODR-platformen til at indgive klage om onlinekøb. Platformen findes på EU-Kommissionens hjemmeside. Ved klage via ODR skal du oplyse vores e-mailadresse.

Lovvalg og værneting

Tvister mellem Agroparts ApS og forbrugeren er underlagt dansk ret og afgøres ved de almindelige danske domstole, medmindre ufravigelig forbrugerlovgivning siger andet.